The cover-up

Cinéma Marivaux

21/03 > 01/05
Open Tuesday to Saturday 11:00-18:00
02/05 > 24/05
Open every day from 12:00

“We chose pinkish melon, which sounds like a martini, a molecular dynamics coarse-grained force field, and when all material revolves to dust, there’s the salty dessert, the merchant of salt, and there’s the wall, so let’s toast to that, let’s toast to life!” Het festivalcentrum vindt dit jaar onderdak in een oude, deels verlaten ruimte in Brussel: de Cinéma Marivaux. Het Kunstenfestivaldesarts vroeg een beeldend kunstenaarsduo om de ruimtes van deze oude cinema te herdenken en in te richten. Voor hun installaties, sculpturen en video’s laten Sarah & Charles zich vaak inspireren door de genres cinema en theater. In hun werk staat de scenografische dimensie steeds op de voorgrond. Ze ontwerpen ruimtes met beelden en volgen daartoe de structuur van een mogelijke narratief. Met tastbare vormen, kleuren en objecten genereren Sarah & Charles abstracte en tijdloze situaties. The cover-up is evenveel een functionele ruimte als een beeldende installatie. Een scenografisch concept voor drie weken van ontmoeting, gesprek en feest!

Concept
Sarah & Charles

In samenwerking met
Zoé Nehlig, Thomas Ebraert & Wouter De Raeve

Kostuums
Stan & Loesje

Presentatie
Kunstenfestivaldesarts

Productie
Kunstenfestivaldesarts, Sarah & Charles

Festivalcentrum met de steun van
Vedett, Arts-Scenic

Back to top

Het werk van Sarah & Charles is bij uitstek multidisciplinair: installaties, beeldhouwwerken en video’s afgewisseld met soundscapes, performances en fotografische werken. Ze hebben onder meer intens gewerkt aan kunst in de openbare ruimte en aan de creatie van verscheidene scenografische concepten. Terwijl hun vroeger werk een hoge mate van realisme bevatte, focust hun meer recent werk op narratieve structuren in een visueel opgevat en beperkt vocabularium. Vooral persoonlijke herinneringen en ervaringen leveren de inspiratie voor nieuw werk. Hun ideeën worden geobjectiveerd in archetypes, en vertaald in een abstracte beeldentaal, om uiteindelijk tot een grotere herkenbaarheid en participatie van de toeschouwer te komen.

Back to top